دوره و شماره: مقالات آماده انتشار

مقاله پژوهشی

اثربخشی الگوی طراحی یادگیری الکترونیکی تلفیقی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 تیر 1402

10.48310/pma.2023.2878

محمد زارع؛ محمد رضا نیلی؛ خدیجه علی آبادی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ محمد عسگری


آموزش فلسفه در مدارس ابتدایی و تأثیر آن بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 شهریور 1402

10.48310/pma.2023.3025

صلاح الدین ابراهیمی؛ یونس صحرانورد نشتیفان؛ مریم رشیدنهال


پدیدارنگاری تجارب معلمان ابتدایی در فرآیند تغییر آموزشی با نظر به رویکرد مایکل فولن

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.11704.3473

فاطمه سادات بیطرفان؛ مرضیه دهقانی؛ رضوان حکیم زاده؛ رضا محمدی چابکی


بررسی تأثیر ابعاد استقرار سازمان مربی‌گرا بر یادگیری سازمانی در پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3749

تکتم ثقفی؛ محمود قربانی؛ نازیا سادات ناصری


شناسایی عوامل مرتبط با اجرای رویکرد یادگیری مشارکتی در محیط الکترونیکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3751

محمدرضا کرامتی؛ فاطمه نارنجی ثانی؛ جواد پورکریمی؛ سعید روحانی؛ یاسمن مبین رهنی


واکاوی ویژگی ها و ابعاد آموزش هوشمند با استفاده از مرور نظام مند و فراترکیب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3752

سارا الماسی زاده؛ حسین خنیفر؛ امین فرجی ملایی؛ ناهید نادری بنی


شناسایی دلالت‌های نظریه ارتباط‌گرایی در برنامه‌درسی کارورزی در دانشگاه ‌فرهنگیان و طراحی یک الگوی مطلوب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.13212.3855

بهاره کاوه سامانی؛ افسانه کلباسی؛ اشرف میرحیدری


چارچوب مفهومی منتورینگ سرگروه‌های آموزشی در جهت توسعه حرفه‌ای معلمان دوره آموزش ابتدایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.12632.3710

داود قرونه؛ فاطمه عنایتی زاده


تدوین الگوی برنامه درسی مهارت های زندگی برمبنای رویکرد یادگیری مبتنی بر بازی وارسازی در دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3755

منا مهدی زاده اشرفی؛ لادن سلیمی؛ سیده عصمت رسولی


آسیب شناسی نظام رتبه بندی معلمان بر اساس الگوی سه شاخگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3756

زهرا عزیزی تراب؛ بهناز مهاجران؛ محمد حسنی


طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارزشیابی مبتنی بر شایستگی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در مدارس متوسطه سما

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3757

کمال جلالی سلطان احمدی؛ زهرا طالب؛ سید احمد هاشمی


تبیین رویکرد زمینه محور در برنامه درسی علوم تجربی پایه ششم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.11201.3353

پرویز انصاری راد؛ اکرم صفری


ارائه مدل به منظور ارتقای تعامل والدین با مدرسه و نقش آن در پیشرفت آموزشی فرزندان: رویکردی آمیخته

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.12481.3667

فریبا آگاه؛ محمدعلی نادی؛ فریبا کریمی


تحلیل محتوای کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه بر اساس آموزش ارزیابی انتقادی پیام‌ها

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3761

حسین کدخدائیان آرانی؛ فرزانه واصفیان؛ بدری شاه طالبی


واکاوی کارکردهای مناسب و نامناسب کرونا در آموزش و پرورش ایران از منظر جامعه شناسی : یک مطالعه آمیخته

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.16040.4408

سیدجواد حسینی


اثربخشی الگوی تدریس چرخه ای ۹مرحله ای (9E) در تدریس علوم بر نگرش نسبت به علوم دانش آموزان (با نقش تعاملی جویادگیری)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.12868.3780

حورا صدرائی؛ شهرام واحدی؛ رحیم بدری گرگری؛ اسکندر فتحی آذر


تحلیل چگونگی بازنمایی ساحت سیاسی- اجتماعی سند تحول بنیادین در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.11319.3386

رشید احمدی فر؛ امیر حمیدی؛ دنیا پیرمرادی


مقایسه شایستگی های نومعلمان پذیرفته شده از طریق دوره های 4 ساله و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از منظر مدیران مدارس استان اصفهان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.3766

حمید رفیعی افوسی؛ مهدی نوید ادهم؛ رضا ساکی


شناسایی و تبیین چارچوب قدرت‌پذیری‌ معلمان در برنامه‌های درسی در راستای توسعه مفهوم "خودِ معلمی" در محیط آموزشگاهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.13817.3990

رضا معصومی نژاد؛ قهرمان مددلو؛ مهسا محمودی؛ اسما صادقلو؛ سارا کاشانیان


الگوی پارادایمی نقش معلمان در احیای تفکر دینی و ترویج معارف نماز در بین آینده سازان انقلاب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.13571.3942

احمد عباسی دره بیدی؛ عاطفه افضل


بررسی اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی برای معلمان دوره ابتدایی بر شایستگی‌های حرفه‌ای آنان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.14338.4131

نگار حسینی بافقی؛ ملوک خادمی اشکذری؛ محمود تلخابی


عوامل موثر بر اثربخشی آموزش کارورزی دانشجومعلمان رشته ابتدایی دانشگاه فرهنگیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.13429.3918

امیر هوشنگ رهبر؛ محمد نوریان؛ محمد رضا شاه ابادی


عوامل مؤثر بر کارآفرینی آموزشی در نظام دانشگاهی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1403

10.48310/pma.2024.12034.3556

حمیده جلیلی؛ هادی براتی؛ محمد محمدی